Błędy w sprzedaży internetowej

Nikt nie jest nieomylny a błędy zdarzają się wszystkim, nawet najlepszym. Często do pomyłek dochodzi także w handlu. Ilość towarów i zamówień, które trzeba zrealizować sprawia, że o pomyłkę nietrudno. Ważne aby szybko móc je skorygować i nie popełniać w przyszłości. Błędy zdarzają się także na Amazonie gdzie handlują tysiące sprzedawców. Poznajmy najczęściej występujące biznes na Amazon błędy.

Błędne opisy

Do najczęściej popełnianych błędów należą niekompletne, nierzetelne czy wręcz błędne opisy produktów i informacje o nich. Produkty powinny znajdować się w odpowiednich kategoriach a opisy być precyzyjne i rzetelne. Warto również zadbać o to aby były przejrzyste i zachęcały do zakupu danego towaru. Zdjęcia powinny być wyraźne i szczegółowe. W opisach nie powinno być błędów ani literówek. Dobry opis stanowi zachętę do kupna produktu i sprawia, że łatwiej dotrzemy z naszą ofertą do konsumentów.

Nieaktualne informacje

Również stan magazynowy powinien być na bieżąco aktualizowany a towary uzupełniane. Nie możemy sprzedawać produktów, których nie posiadamy “na stanie”. Nieaktualne informacje mogą być nawet przyczyną blokady konta i innych nieprzyjemnych konsekwencji. Jeżeli korzystamy z narzędzia FBA powinniśmy zadbać o regularne dosyłanie towaru do magazynu Amazona ponieważ jeżeli całość się wyprzeda a produkt będzie niedostępny to wówczas wypadnie z rankingów.

Opóźnienia

Opóźnienia w realizacji zamówień i wysyłek to kolejny często popełniany błąd podczas sprzedaży na Amazonie. Należy więc zadbać o to aby wysyłki były realizowane na bieżąco a klienci obsługiwani ekspresowo. Również koszty wysyłki towaru nie powinny być zbyt wysokie dlatego warto obliczyć je precyzyjnie.

Brak reakcji na komentarze

Komentarze i opinie klientów są bardzo ważnym źródłem wiedzy na temat naszej działalności handlowej. Jeżeli klienci zgłaszają jakieś nieprawidłowości, warto zareagować na nie odpowiednio szybko i wyjaśnić sytuację. Problemem może być zła jakość pakowania towaru, zbyt późna wysyłka lub niska jakość sprzedawanych produktów.

Author: sikro.pl