Black Hat SEO – na czym polega?

Black hat SEO odnosi się do zestawu praktyk stosowanych w celu zwiększenia pozycji witryny lub strony w wyszukiwarkach za pomocą środków naruszających warunki korzystania z usług wyszukiwarek. Termin „czarny kapelusz” powstał w zachodnich filmach, aby odróżnić „złych facetów” od „dobrych”, którzy nosili białe kapelusze. Ostatnio częściej używa się go do opisu hakerów komputerowych, twórców wirusów i tych, którzy wykonują nieetyczne działania na komputerach. Na czym polegają metody black hat seo?

 

Czym właściwie jest Black Hat SEO?

Black Hat SEO jest najczęściej definiowany jako odrzucona praktyka, która jednak może podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania (SERP). Praktyki te są sprzeczne z warunkami korzystania z usług wyszukiwarki i mogą spowodować zablokowanie witryny w wyszukiwarce i witrynach stowarzyszonych. Lista taktyk i strategii stosowanych przez praktyków black hat SEO została otwarcie potępiona we wskazówkach Google dla webmasterów i wytycznych Bing dla webmasterów.

„Czy praca, którą wykonuję, dodaje wartości dla użytkownika, czy robię to tylko po to, by mogły to zobaczyć wyszukiwarki?” jest papierkiem lakmusowym, czy taktyka SEO byłaby sprzeczna z wytycznymi webmastera wyszukiwarki. Jeśli użytkownik nie doda żadnej wartości, ale rankingi prawdopodobnie wzrosną, to z dużym prawdopodobieństwem Twoje decyzje będą podejmowane przez czarny kapelusz. Ten sam test można zastosować do praktyk płatnego wyszukiwania, aby określić, czy aktywność jest uważana za black hat ppc.

 

Uznane taktyki Black Hat SEO

Poniższe taktyki SEO są uważane za czarny kapelusz i nie należy ich w ogóle stosować, jeśli chcesz pozostać poza planem z Google i innymi wyszukiwarkami:

  • Automatyzacja treści
  • Strony w przejściu
  • Ukryty tekst lub linki
  • Wypychanie słów kluczowych
  • Zgłaszanie konkurencji (lub negatywnego SEO)
  • Podstępne przekierowania
  • Maskowanie
  • Schematy połączeń
  • Sieci publikowania gości
  • Manipulacja linkami (w tym kupowanie linków)
  • Artykuł Spinning
  • Farmy linków, koła linków lub sieci linków
  • Spam ze znacznikami rozszerzonych fragmentów
  • Automatyczne zapytania do Google
  • Tworzenie stron, subdomen lub domen ze zduplikowaną treścią
  • Strony wykazujące złośliwe zachowanie, takie jak phishing, wirusy, trojany i inne złośliwe oprogramowanie

 

Jak zgłosić Black Hat SEO?

Istnieją dwa powody, dla których możesz zgłosić black hat SEO. Twoja witryna została zaatakowana przez złośliwy atak hakerski, wirus lub negatywną kampanię SEO zawierającą spamerskie linki, albo widzisz spamerskie wyniki w sieci dla konkurencyjnego słowa kluczowego, według którego Twoja witryna jest w rankingu. W przypadku tych ostatnich możesz zgłosić spam internetowy za pomocą Narzędzi Google dla webmasterów. Proszę używać tego narzędzia z dyskrecją. SPAM nie oznacza pozycji wyszukiwania nad moimi! Fałszywe zgłaszanie spamu internetowego może zostać uznane za czarne SEO.

Jeśli Twoja witryna została zaatakowana przez złośliwego hakera, wirusa lub złośliwe oprogramowanie, po usunięciu złośliwego kodu poproś o sprawdzenie pod kątem złośliwego oprogramowania.

Jeśli Twoja witryna jest celem negatywnej kampanii SEO zawierającej linki spamerskie, użyj narzędzia Disavow Links w Narzędziach Google dla webmasterów po próbie skontaktowania się z webmasterami, którzy kierują te linki do Twojej witryny, aby je usunąć.

 

Author: sikro.pl