Współpraca z influencerami – jak promować sklep internetowy?

Reklamy są wszędzie. W Internecie spotykamy je na każdym kroku. Ze względu na ich mnogość i różnorodność, bardzo trudno jest stworzyć reklamę, która będzie oryginalna i trafiająca do odbiorcy. Internauci bardzo nie lubią nachalnych okienek, wyskakujących w najmniej oczekiwanym momencie i przysłaniających istotne części strony. Coraz więcej sklepów decyduje się na nowoczesną reklamę poprzez współpracę z blogerami i influencerami. Jak się do tego zabrać i o czym należy pamiętać? Podpowiadamy.

Reklamy w internecie atakują nas zewsząd. Bardzo trudno jest stworzyć reklamę, która nie zostanie odebrana jako nachalna. Trendy, również te w reklamie zmieniają się bardzo dynamicznie, ponieważ odbiorcy bardzo łatwo przyzwyczajają się do konkretnych taktyk reklamowych. Warto więc testować nowe taktyki dotarcia do klienta i szukać tych, które najbardziej sprawdzą się w przypadku naszej branży.

Influencer marketing – sposób na przyciągnięcie klienta

Influencer marketing to wszystkie działania marketingowe i promocyjne, które realizowane są we współpracy z influencerami. Influencer jest swego rodzaju ambasadorem marki, który ma za zadanie promować produkt. Tego rodzaju promocje najczęściej mają miejsce w mediach społecznościowych. Influencer to osoba, która tworzy i promuje w internecie treści, które wzbudzają zainteresowanie w szerszych lub węższych kręgach odbiorców.

Żyjemy w czasach, gdy to właśnie influencerzy są osobami, których zdanie i wybory mają duży wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Jak wynika z badań, influencerzy są bardziej skuteczni w promocji marki/produktu niż celebryci. Social media stanowią więc sporą inspirację do zakupów.

Bardzo ważnym aspektem jest rozeznanie się, czy w Twojej branży zadziała influencer marketing. Sprawdza się on w wielu branżach, jednak nie we wszystkich. Ważne, by dowiedzieć się, co lubią Twoi potencjalni klienci, czego szukają. Jeśli niechętnie oglądają wideo, lepszym pomysłem będzie zwrócenie większej uwagi na działania prowadzone na Facebooku oraz innych platformach, bazujących na przekazie słownym w połączeniu z obrazem.

Jak osiągnąć sukces w Internecie?

Decydując się na współpracę z danym influencerem warto ustalić już na wstępie, jakie treści będą publikowane oraz w jakiej formie. Jeśli widzisz coś, czego nie chciałbyś kojarzyć ze swoją marką, warto zwrócić uwagę i powiedzieć, czego oczekujemy. Influencerzy to osoby, nie korporacje. Daltego jeśli raz opublikują coś, czego byśmy ni chcieli, istnieje duże prawdopodobieństwo, że sytuacja będzie miała miejsce ponownie.

Chcąc osiągnąć sukces w internecie, warto rozpocząć współpracę z profesjonalną agencją e-commerce. Narzędzia, do jakich mają dostęp, takie jak system PIM, banery AdWords czy Shoper SSL podniosą jakość Twoich działań oraz sprawią, że będą one bardziej skuteczne i efektowne.

 

Author: sikro.pl