Co to jest marketing bezpośredni?

Nowoczesny marketing bezpośredni to narzędzie, które pozwala na efektywny dialog z klientem i sprawia, że oferta jest odpowiedzią na realne potrzeby i oczekiwania. W tym modelu marketingowym tradycyjny, stacjonarny sprzedawca odchodzi w niepamięć, a jego miejsce zajmują zaawansowane narzędzia, internet, telefonia oraz e-maile.

Świat stał się obecnie jedną wielką wioską, gdzie komunikat reklamowy może dotrzeć do najdalszych zakątków globu w ciągu ułamków sekundy. Rozwój technologii cyfrowych i masowa dostępność różnych dóbr oraz usług sprawiły też, że klienci stali się bardziej świadomi i wymagający, a priorytetem stały się takie wartości jak: niepowtarzalność oraz dobra cena idąca w ślad za wysoką jakością.

Marketing bezpośredni, czyli właściwy dobór komunikatu do klienta

Już nie klienci masowi, ale klient staje się celem numer jeden speców od nowoczesnego marketingu bezpośredniego. Bezpośrednie, dobrze przemyślane komunikaty w postaci treści tekstowych, dźwiękowych i wizualnych mają sprawić, że klient ma coraz mniej wątpliwości i czuje, że ktoś po drugiej stronie rozumie jego potrzeby, poglądy oraz zainteresowania.

Profesjonalny marketing bezpośredni pozwala odbiorcy poznać i zrozumieć ofertę na tyle, by w stosunkowo krótkim czasie podjąć decyzję zakupową. Oferty mogą być w formie katalogów, listów, ulotek, banerów, ale też jako nowoczesnych, spersonalizowanych emaili oraz rozmów telefonicznych. W wielu branżach, mimo upływu lat, wciąż praktykowane sa spotkania twarzą w twarz, podczas których sprzedawca ma możliwość prezentacji produktu lub usługi po to, by jego klient mógł lepiej poznać firmę, zaufać i zdobyć korzyści dla siebie.

Persona jako know – how każdego marketera

Bez stworzenia definicji klienta, czyli persony, nie można mówić o marketingu bezpośrednim. Umiejętna i wnikliwa analiza danych, gustów, potrzeb oraz kategorii klientów stwarza doskonałe podwaliny do przygotowania dobrej, merytorycznej oferty i profesjonalnego komunikatu.

Poznanie i zdefiniowanie odbiorcy daje szansę na to, że stworzysz unikalną treść, na którą czeka klient. Każdy człowiek ma pewne potrzeby i wymagania, a zadaniem nowoczesnego marketingu bezpośredniego jest ich zdefiniowanie i wyjście naprzeciw po to, by obie strony mogły na tym zyskać.

Author: sikro.pl