Pozycjonowanie stron – co to znaczy?

Pozycjonowanie strony polega m.in. na dostosowywaniu istniejących na niej treści do algorytmów Google (działania on-site). Inną formą wybicia się w wynikach wyszukiwania jest podjęcie szeregu działań marketingowych, takich jak m.in. wstawianie reklam czy odnośników na zewnętrznych stronach.

  1. Co to znaczy pozycjonowanie stron internetowych?
  2. Jak wpłynąć na pozycjonowanie strony www?

Co to znaczy pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron to nic innego, jak sprawienie, by Twoje strony www pojawiały się wyżej w wynikach w wyszukiwarce Google. Po co to robić? To proste – jeśli Twoja strona będzie wyżej, istnieje większa szansa, że dzięki zastosowaniu konkretnych fraz kluczowych trafisz do swoich potencjalnych klientów. A to może sprawić, że nie tylko uzyskasz sprzedaż i wzrost zysków, ale także większą rozpoznawalność Twojej marki, co z kolei przełoży się na kolejne zyski już bez Twojego aktywnego udziału. Z tego powodu inwestycja w działania SEO (ang. Search Engine Optimalization, czyli właśnie działania pozycjonujące) jest uważana za świetny i prosty sposób na rozkręcenie nowego biznesu lub rozwój już istniejącego. Wbrew opiniom laików, dla których działania wokół marketingu internetowego wydają się przypadkowe, faktycznie skutecznie przyczyniają się one do osiągnięcia ostatecznego celu każdego internetowego przedsiębiorcy, jakim jest konwersja sprzedaży.

Jak wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej?

Co wpływa na pozycje strony w Google? Na tak postawione pytanie trudno jest odpowiedzieć jednym zdaniem. Jak wspomnieliśmy wcześniej, działania wokół pozycjonowania strony można podzielić na działania on-site i off-site. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi łączyć obie te strategie.

Działania on-site mogą być w dużej mierze darmowe, pod warunkiem, że znasz się na temacie pozycjonowania. Polegają one na optymalizacji treści na stronie pod konkretne, dobrze wybrane frazy kluczowe, które są często wyszukiwane w Internecie (choć nie ZA często, to znaczy nie prezentują poziomu konkurencyjności niemożliwego do przebicia: np. fraza “drzwi”). Działania off-site natomiast w pewnym uproszczeniu skupiają się na stworzeniu bazy linków na witrynach zewnętrznych, dzięki czemu strona będzie znacznie bardziej widoczna dla Google.

Warto skorzystać z usług zewnętrznej firmy, która zajmuje się optymalizacją SEO, ponieważ tego typu inwestycja z reguły zwraca się w bardzo szybkim tempie. Jeśli jednak chcesz samemu spróbować sił w pozycjonowaniu, możesz skorzystać z wygodnego rozwiązania, jakim są narzędzia dla Webmasterów, takie jak na przykład darmowe Google Search Console.

Author: sikro.pl